Ana içeriğe atla

Seviye Seviye Kodlama Eğitimi

Ülkemizde yavaş yavaş yaygınlaşsa bile kodlama eğitiminin okullarda verilmeye başlanması umut uyandırıcı bir durum. Müfredata göre kodlama dersinin amacı aynı olsa bile öğrencilerin bireysel farklılıkları göz önünde bulundurulmalı ve buna uygun kodlama eğitimi verilmeli. Hal böyle olunca kodlama eğitimi vermek için birçok platform ortaya çıkmakta.
İşte bende bu yazımda anaokullarından, liselere kadar olan süreçte hangi platformlardan yararlanılmalı, hangi diller öğretilmeli bundan bahsedeceğim.

İlk olarak platform seçmeden önce öğrenciye vereceğimiz eğitimin türünü seçmeliyiz. Şimdilerde popüler sürükle-bırak yöntemi ile mi, yoksa satır satır kod yazarak mı? Buna karar verdikten sonra önümüze çeşitli platformlar çıkacaktır.


Gerçekçi konuşmak gerekirse satır satır kod yazma işi artık eskide kaldı. Artık dünya sürükle bırak yöntemine yönelmekte. Bizimde bu alana yoğunlaşmamız bizzat benim tercihim ve önerimdir.

Şimdi seviye seviye hangi platformu kullanabileceğimize bakalım;

1-)Anaokulu Seviyesi
Anaokulu kodlama eğitimde Scratch JR ve Code.org'u kullanabilirsiniz. Fakat üzülerek söylüyorum ki Scratch JR şuan sadece IPadlerde çalışmakta. Code.org ise bir website olduğundan her platformda açabilir ve kullanabilirsiniz.

Burada önerim ilk iki seviye anaokulu öğrencileri için uygundur. İlerleyen seviyeler anaokulu öğrencilerine zor gelecektir.


2-)İlkokul Seviyesi
Eğer anaokulunda kodlama eğitimi almamış bir öğrenci grubu ile karşı karşıyaysak veya eğitimimize Scratch JR ile başlamadıysak bu seviyeye giriş için Scratch JR idealdir. Code.org'da kodlama eğitimi seviye seviye olduğundan dolayı ortaokula kadar kullanılabilir bir platformdur. Bu yüzden öğrencilerimizin hazırbulunuşluk seviyelerine dikkat ederek uygun etkinlikler yaptırmalıyız.

Bir diğer platform olarak Kodable ve Code Monkey kullanılabilir. Kodable da bir sınıf oluşturabilir ve öğrencilerinizin bu sınıfta çalışmasını sağlayabilirsiniz. Bu sayede öğrencilerin durumlarını takip edebilirsiniz.




3-)Ortaokul Seviyesi
Ortaokul kodlama eğitiminde artık vitesi arttırmamız gerekli. Yine dikkat edeceğimiz ilk husus öğrencinin ilkokulda kodlama eğitimi alıp almadığı olacaktır.

Yine ilk model olarak Scratch JR ile devam edip öğrencilere basit oyunlar ve küçük çaplı projeler yaptırmak olacaktır. Hatta yaptırdığınız projeleri "Makey Makey" gibi yardımcı araçlar kullanarak zenginleştirebilirsiniz.

İşi biraz daha ileriye taşımak isterseniz AppInvertor ile mobil programlama yapmalarına olanak sağlıyabilirsiniz. AppInvertor tarayıcıda çalıştığı için tüm platformlarda sorunsuz çalışmaktadır.


3-)Lise Seviyesi
Artık lise öğrencileri ile karşı karşıyayız. Bu aşamada artık sınırlar kalkıyor ve işin içine özgürlük giriyor. Fakat illa ben öğrencilerime rehberlik yapmak istiyorum diyorsanız;

-App Invertor ile mobil uygulama yapımını,
-LabView ve Arduino ile robotik programlamayı,
-Swift ile iOS programlamayı,
-C# ile masaüstü uygulama ve programlama yapmayı,

derslerinizde işleyebilirsiniz. Programlamaya ilgisi olan öğrencileriniz ile birlikte Arduino kullanarak robotik projeler yapabilir, hatta bu projelerinizi TUBİTAK'a sunup yarışmalara katılabilirsiniz.

Unutmadan söyleyeyim iyi bir öğretmen en iyi rol modeldir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ASCII – UNICODE – UTF 8

Merhaba arkadaşlar. Bugünkü yazımda sizlere ASCII - UNICODE ve UTF-8 hakkında bilgi vermeye çalışacağım. Hazırsak başlayalım. ASCII Bilgisayarların iki farklı elektrik sinyali ile çalıştığını, bu iki farklı sinyalin de 0 ve 1 sayıları ile temsil edildiğini, bilgisayarla metin işlemleri yapabilmek için ise bu sayıların belli karakterlerle eşleştirilmesi gerektiğini biliyoruz.  Biz insanlar olarak, işlerimizi daha kolay yapabilmek için, bu sinyalleri daha somut birer araç olan 0 ve 1 sayılarına atamışız. Eğer devrede elektrik yoksa bu durumu 0 ile, eğer devrede elektrik varsa bu durumu 1 ile temsil ediyoruz. Eğer elektrik sinyallerinin temsili üzerinde böyle bir uzlaşmazlık olsaydı, her şeyden önce hangi sinyalin hangi sayıya karşılık geleceği konusunda da ortak bir karara varmamız gerekirdi. Elektriğin var olmadığı durumu 0 yerine 1 ile temsil etmek akla pek yatkın olmadığı için uzlaşmada bir problem çıkmıyor. Ama karakterler böyle değildir. Onlarca karakterin sayılarla eşleştir

Bilgisayarın Tarihçesi ve Gelişimi

Merhaba arkadaşlar. Bugün bu yazımda sizlere hepimizin günlük hayatının vazgeçilmezi olan bilgisayarların tarihçesi hakkında bilgi vermeye çalışacağım. Umarım okurken keyif alırsınız. Hadi başlayalım. Nedir bu bilgisayar? Bilgisayar (Computer)” kelimesi 1646 yılından beri İngilizce’de kullanılmaktadır. 1940 yılından önceki sözlüklerde; ◦computer : Hesaplamaları yapan kişi. ◦hesap Makinesi: Hesaplamaları gerçekleştiren makina. “Bilgisayar (computer)” deyiminin modern anlamda tanımı ve kullanımı, ilk elektronik hesaplama aygıtlarının geliştirilmesi ile söz konusu olmuştur. Bilgisayar, herhangi bir bilgiyi alabilen, depolayabilen ve işleyebilen bir cihazdır. Hızlıdır: İnsandan daha hızlıdır. Aptaldır: Kendi duygusu veya sezgisi yoktur. Kendisine önceden anlatılmadan hiçbirşey yapamaz. Uyumludur: Kendisine ne söylenirse onu yapar. Günümüzde Bilgisayarlar yaygın olarak; Masaüstü veya dizüstü,  çeşitli dokümanları yaratmakta,  e-posta göndermekte,  World Wide Web (ww

İşlemci Nedir?

Bilgisayarımızın beyni diyebileceğimiz, her işlemi yöneten işlemciyi bu yazımda sizlere tanıtmaya çalışalım. Öncelikle işlemcinin tarihi, ve çalışma mantığını inceleyelim. Hazırsanız başlayalım. İşlemci Nedir? Terimsel olarak Central Process olarakta adlandırabileceğimiz işlemciler, bilgisayarın beyni diyebiliriz. Bilgisayar üzerinde yapılan tüm işlemler, işlemcinin üzerinden geçmek zorundadır. Klavyeden bir tuşa basmak, fareyi hareket ettirmek veya ekrana görüntü gelmesini sağlamak işlemcinin görevidir. İşlemciler ana depolama ve giriş-çıkış işlemleri ile birlikte bilgisayarın veri işleyen ve yazılım komutlarını gerçekleştiren bölümdür. Merkezi işlem birimi aritmetik ve mantıksal işlem yapma yeteneğine sahiptir. İlk işlemciler belli bir işlemi yapmak için ve çoğu zamanda yalnızda tek bir işlemi yapmak için üretilmiştir. 1970’lerin başlarıyla mikroişlemcilerin ortaya çıkmasıyla birlikte işlemcilerin de kullanım alanları genişlemiştir. Bu sayede şuan kullanılan arabal