Sonuç alınırken, eğitim değerlendirmesi çok büyük bir rol oynamaktadır. Geçmişte, öğrencilerin eğitimde ne kadar süre yer aldıklarına yeterince odaklanılmamıştı. Katılımın genel başarı üzerindeki büyük etkisi hakkında bilgi edinmek için okumaya devam etmenizi öneririm.
Eğitim Değerlendirmesindeki Ölçümün Önemi
Bir eğitim müdürü yada platform yöneticisi LMS’te oturum açtığında, seçim için birçok görev alanına sahip olur. Belki de yepyeni bir içerik yaratıp günlük rapor oluşturma ve verileri analiz etme rutinine başlayacaktır. Yada belki de eğitim deneyimini daha ilgi çekici hale getirme fikrine geçer ve sabahı öğrencilerle etkileşime girerek geçirecektir. Bazı noktalarda bir adım geriye gitmeleri ve çabalarının nereden geldiğini anlamaları gerekecektir. Eğitimin değerlendirilmesi, herhangi bir eğitim inisiyatifinin kritik bir parçasıdır - yoksa, yalnızca parmaklarınızla üstünden geçip doğru olduğunu umarak vahşi bir tahminde bulunuyorsunuz. Eğitimin herhangi bir etkiye sahip olmasını isterseniz, öğrencilerin katılımını ölçmek de çok büyük bir faktördür. En azından, öğrenenleriniz eğitimden kazandıkları bilgileri muhafaza edebilmelidir. Eğer öğrenci eğitimle uğraşmazsa (ya da daha doğrusu, eğer öğrenme öğrenciye katılmazsa) herhangi bir anlamı olmayacak ve onların lehine olan önemli şeyler, beyinlerinden adeta çabucak dışarı itilecektir.
Pek çok eğitim yöneticisi için zorlu iş şunu göstermiştir ki; eğitim değerlendirmesi ve öğrenci katılımı birbiriyle yakından bağlantılıdır. Hatta, biri olmadan diğerini elde edemeyeceğinizi söyleyecek kadar ileri gidebilirsiniz. İyi haber şu ki; ikisi arasında daha güçlü bir bağlantı oluşturarak, eğitim girişimlerinden daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.
Eğitim Değerlendirmesi
Üst yönetimin kurtlar sofrasında, eğitim değerlendirmesi bir şey ifade eder: Eğitim programında harcanan para, olumlu bir yatırım getirisi elde etti mi? Ürün eğitiminin satış rakamlarına olan etkisini ölçmek istiyorsanız bu kolay, ancak davranış üzerindeki etkisi nedir?
Eğitim değerlendirmenin Kirkpatrick Modeli,dünya çapında bir standarta sahip olup, bir eğitim inisiyatifinin etkinliğini ölçen en popüler yöntemdir ve 4 seviye içermektedir.
1. Reaksiyon
Öğrenci, eğitimi nasıl algıladı? Eğitimi, rollerine karşılık kullanışlı yada alakalı buldular mı? Bu düzeyde, eğitim programı herkes için özelleştirildiğinde en iyi sonuçlar gelir.
2. Öğrenme
Bu seviye, eğitim nedeniyle öğrencinin kazanmış olduğu bilgileri kapsar. Bununla birlikte, unutma eğrisinden dolayı, eğitimden hemen sonra bildikleri, birkaç hafta sonra bildiklerinden ayrı dünyalar olabileceğini belirtmek önemlidir.
3. Davranış
Bu doğru’yu almak için en zor olan seviyedir ve birçok açıdan da en önemli bölüm budur. Çalışanlarımız, personel el kitabındaki her kelimeyi bilebilir; ancak, onların davranışını etkilemiyorsa, sadece kelimelerden ibaret kalacaktır.
4. Sonuçlar
Patronların gerçekten ilgilendikleri eğitim değerlendirmesinin tek parçası budur. Eğitim örgütsel hedefi sağladı mı ve yatırıma değer miydi?
Bağlanma Ölçümleri
Kirkpatrick modelinden gördüğünüz gibi birinci seviye, öğrencinin eğitime verdiği tepki ile ilgilidir.
Bununla birlikte, sonuçlarınızı iyileştirmek ve her seferinde daha iyi eğitim girişimleri yaratmak istiyorsanız, en çok önem veren aşama da budur. Eğitim sonrası bir anket göndermek yerine, bu aşamada genişlemeli ve öğrencinin gerçekten onunla bağlantıda olup olmadığını keşfetmek için zaman ayırmalısınız.
Katılım, numara yapılması kolay bir şeydir ve tam da bu nedenle, anket sonuçları daha büyük bir stratejinin bir parçası olmalıdır. Etkileşimi ölçerken aşağıdakileri de düşünmelisiniz:
a. Tamamlama oranı: Öğrencilerinizden kaç tanesi platformunuza giriş yaptı ve eğitimi tamamladı? Sisteme gönüllü olarak mı giriş yaptılar, yoksa eğitim olduğunu onlara hatırlatmak zorunda mı kaldınız? Düşük bir tamamlama oranı, her zaman öğrencinin hatası değildir ve çoğu durumda, Öğrenme Yönetim Sistemi(LMS)'nin onlarla etkili bir şekilde iletişim kuracak araçları yoktur.
b. “Login”in Sıklığı: Öğrencileriniz ne sıklıkla LMS’e giriyor? Eğer sadece, herhangi bir içeriğin bir parçasını tamamlamak için login oluyorlarsa; o zaman, sistem en iyi değeri vermiyordur. Online öğrenme platformu, öğrenmenin kesintisiz bir süreç olduğu gerçeği için tasarlanmalıdır - sadece bir defalığına müdahale olarak değil.
c. Kendi Başına Öğrenme: Öğrencileriniz kendilerine tahsis edilen varlıklara bakıyor mu yoksa daha fazla bilgi elde etmek için çaba sarfediyorlar mı? Çok fazla içeriğe sahipseniz, ancak öğrencilerinizi bu içerikle tatmin etmiş gözükmüyorsanız; bu, onların mevcut içeriği ilgi çekici bulmalarının ve daha fazla öğrenmek istediklerinin iyi bir işaretidir.
d. Sorular sorma: Öğrencileriniz eğitimin ayrıntılarını açıklamak için gönüllü olarak sorular soruyor mu? Düşündüğünüzün aksine; bu, eğitim programınızın eksik olduğunu gösteren bir işaret değildir. Çoğu işyeri öğrenimi, resmi eğitim yapısının dışında gerçekleştiğinden, günlük olarak gerçekleşengayrı resmi öğrenmeyi yakalamak için elinden gelen her şeyi yapıyor olmalısınız. Öğrenme yönetim sisteminizin gerçekten kendisi için ödeme yapmasını istiyorsanız, öğrenciler ile eğitim bölümü arasındaki iletişim kanallarını açmanız çok önemlidir.
e. İçerik Yaratımı: Öğrencileriniz meslektaşlarına yardımcı olmak için kendi öğrenme içeriklerini oluşturuyor mu? Bu, başarılı bir eğitim girişimi için gerçek bir işarettir. Öğrencilerinize bir mesaj vermeye çalışmak yerine, bir diyalog başlatmaya çalışmalısınız. İşletmenizdeki birinin, eğitim programından kaçan hayati bir bilgiye sahip olması için her ihtimal vardır.
Son Söz Olarak,
Eğitim programını, öğrenenleri beslemek için kullanılan bir kaşık olarak görmek yanlış olur. Eğitiminizin örgütsel hedefleri sağlaması önemli olsa da, davranış değişiklikleri nadiren açıktır. Eğitiminizi değerlendirirken, bunu yalnızca A'dan B'ye bir yolculuk olarak görmeyin - çalışanın katılımı, bulmacanın düşünülenden daha büyük bir parçasıdır. Doğruyu elde etmek için biraz zaman ayırın ve ödülleri kazanacağınızı göreceksiniz!
Yorumlar
Yorum Gönder